dinsdag 24 augustus 2010

Vissen

Ik heb m'n Wyoming visvergunning bemachtigd.Voor één dag. 14 Dollar. Dat kost het in Vlaanderen voor een heel jaar.En dan hebben we het nog niet over de restricties...Je mag op ieder moment maximaal zes vissen hebben, waarvan 1 cutthroath trout van maximaal 20 inch (Hoe ziet in godsnaam een cutthroat trout uit) en minimaal... ik weet het allemaal niet meer. De één mag je meenemen, de ander moet je onbeschadigd terugzetten ( Hoe kun je nou een vis met een gat in z'n bek onbeschadigd terugzetten?) en de ander moet je killen omdat hij niet inheems is. Gelukkig heb ik niets gevangen, zodat ik niet in de gevangenis kon belanden. Nog zo'n stomme regel is, dat je geen loodjes aan je lijn mag hebben omdat dat giftig is...Je mag wel (en iedereen doet dat dan ook),'s avond vuurtjes stoken. Bij ons is dat verboden van wege de CO2 uitstoot. Loodjes aan m'n lijn... Je mag natuurlijk ook met je camper bus met SUV daarachter op sleeptouw naar de campground rijden, met een verbruik van minstens 30 liter/ 100 km. Gescheiden afval ophalen en recycleren heb ik alleen maar in de nationale parken gezien, daarbuiten gaat alles in de gezamenlijke ton en wordt alles verbrand of begraven. Maar loodjes aan je lijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten